Internationale linkbuilding, wat zijn de verschillen

Internationale linkbuilding

Als je aan linkbuilding denkt zal je misschien niet snel denken aan websites buiten ons land. Maar internationale linkbuilding kan zeker bijdragen aan een hogere page ranking en dus in betere resultaten bij zoekmachines. Maar wat is er anders bij internationale linkbuilding en wat zijn de verschillen met linkbuilding in Nederland. Bij internationale linkbuilding zul je met een aantal zaken rekening moeten houden die anders zijn dan wanneer je aan linkbuilding in Nederland doet.

Onderzoek de internationale markt

Het is allereerst belangrijk om te onderzoeken of het wel interessant is voor jouw website om aan internationale linkbuilding te doen. Wat wordt er op de internationale markt aangeboden aan websites en bedrijven die in het verlengde liggen van jouw website. Vraag je ook af of dit interessante linkpartners zijn. Onderzoek dus goed of het wel interessant is om hieraan te beginnen en ook waar je het beste kunt beginnen. Probeer een zo duidelijk mogelijk beeld te scheppen van de internationale markt. Kijk hierbij naar hoe de marketing daar in elkaar steekt, welke regels er gelden en welke cultuur er heerst. Al deze punten kunnen van invloed zijn als jij aan internationale linkbuilding gaat doen en dit tot een succes wilt maken.

Gebruik van zoekmachines verschilt

Niet overal op de wereld wordt er gebruik gemaakt van Google of Bing als zoekmachine. Er zijn tal van zoekmachines die op verschillende manieren opereren en ook anders kijken naar websites voor de page ranking. Onderzoek dus ook welke zoekmachines er gebruikt worden op de lokale internetmarkt en verdiep je in de regels van deze zoekmachines. Om 2 voorbeelden te geven, in China is de grootste zoekmachine Baidu die volgens heel andere richtlijnen werkt dan Google en Bing. In Rusland, Polen, Oekraïne, Kazachstan en Wit-Rusland wordt voornamelijk gebruik gemaakt van Yandex, een zoekmachine die ook weer anders is ingericht.

Let op de inhoud van jouw website

Als je aan internationale linkbuilding gaat doen dan wil je ook internationale bezoekers trekken. Als de inhoud van jouw website alleen is ingericht op de Nederlandse markt en als de teksten ook nog eens in het Nederlands zijn dan is het voor internationale websites minder interessant om met jou in zee te gaan. Leg contact met potentiële linkpartners in het buitenland en stel voor om bijvoorbeeld een gastblog te schrijven dat in het verlengde ligt van jouw werkzaamheden. Maak ook goed gebruik van social media om contact te leggen met potentiële linkpartners en internationale bezoekers van jouw website.

Kijk naar de lokale gebruiken

Zoals eerder al gezegd is het ook belangrijk om de cultuur goed te bestuderen voordat je aan de slag gaat. Het kan zijn dat de manier van werken die jij normaal vindt voor jouw website heel anders is dan die van jouw linkpartners. Zorg ervoor dat je bekend bent met de cultuur en de lokale gebruiken en probeer hier zoveel mogelijk op in te spelen. In Europa en Amerika zal dit minder gelden maar wil je de markt betreden in Azië of Rusland dan zul je, je hier wel in moeten verdiepen.

Internationale linkbuilding, interessant?

Het is natuurlijk afhankelijk van het doel wat je met jouw website hebt, maar als de inhoud die jij te bieden hebt interessant is voor de buitenlandse markt dan is internationale linkbuilding zeker aan te raden. Je zorgt niet alleen voor meer naamsbekendheid maar ook voor een groter afzetgebied. Daarnaast kun je door gebruik te maken van internationale linkbuilding veel leren van andere gewoonten en kunnen samenwerkingsverbanden met linkpartners tot meer mogelijkheden leiden in de toekomst. De verschillen zit voornamelijk in de manier van werken, zorg dus dat je hierop voorbereid bent als je in contact staat met potentiële linkpartners!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Voorwaarden
Disclaimer
Privacy

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten